fredag den 17. oktober 2014

Ikea - nu også som fupfirma! (Ikea online)

Når jeg siger Fupfirma: Det vil sige, de leverer kun en del af det bestilte men trækker penge for hele bestillingen!

Jeg bestilte 6 ting i Ikea og fik tilsagn om både ordre og leveringstidspunkt onsdag ml. 17-21.
Onsdag formiddag fik jeg mail om, at pakkerne var lastet og på vej.

Kl. 20 kom en fyr med kun 2 af mine varer. (Han kunne ikke forstå dansk, så det var heldigt, vi kunne tale engelsk sammen!)
Jeg ringede straks til Ikea og talte med en venlig ung kvinde, som lovede at ringe til mig næste morgen kl. 9 og orientere mig om, hvad hun havde fundet ud af.

Kl. 9.30 om torsdagen havde hun ikke ringet, så jeg ringede selv og hang 15 min. i kø i røret, inden jeg kom igennem til en anden kvinde som sagde, at hun nok skulle sørge for, at mine varer blev leveret.
Jeg mente, jeg havde ret til lidt ekstra service fra Ikea, når nu det var deres fejl, så jeg foreslog, at varerne kunne komme næste formiddag. Men det kunne ikke lade sig gøre, da de kun leverer til private om aftenen.
Så foreslog jeg, at de kom mellem 19-21 flg. aften. Men det kunne heller ikke lade sig gøre; det kunne kun være mellem kl. 17 - 21. Derfor sagde jeg, det måtte vente til om fredagen.

Jeg gjorde også opmærksom på, at pengene var trukket fra min konto. Hun sagde, at det var en menneskelig fejl, og det kunne jo ske.

Fredag kl. 18 ringede jeg igen til Ikea for at sikre mig, at min ordre var på vej, da jeg denne gang ikke havde fået en mail fra transportfirmaet og ikke ønskede at sidde og vente forgæves en hel aften.
Den unge mand bekræftede, at min ordre var lastet og ville blive leveret ml. 17-21.
Det blev den ikke!!!!!!!!!!!

Nu er jeg der, hvor jeg tænker på, om jeg skal politianmelde, da Ikea jo har trukket penge fra min konto for noget, de ikke har leveret - og der bliver jo ikke leveret i weekenden.

Ja, fejl kan ske - EEN gang - ikke TO!
Og der bør være villighed til at imødekomme kunden og jeg forventer naturligvis kompensation fordi Ikea har "lånt" penge af mig. Men et eller andet sted ved jeg jo godt, at jeg er naiv.
Det er første og sidste gang jeg handler Ikea online!

Jeg har også fantaseret om at "stjæle" fra butikken og kalde det for "en menneskelig fejl" når varer dumper ned i min taske. Men jeg ved jo godt, at det er mig der er den lille i det her spil, så den holder næppe i retten. Kunne egentlig være interessant at høre, hvad en advokat ville gøre i mit tilfælde.
Jeg overvejer faktisk lige nu, at undlade at ringe igen og se, om der sker noget fra Ikeas side.
Eller, hvor lang tid, der vil gå......sikekrt MEGET lang tid = uendeligt. :(
Lotte er sur!

4 kommentarer:

  1. Ringede i dag søndag for at annullere resten af min ordre. Talte med meget imødekommende ung kvinde, som beklagede meget og lovede at returnere de for meget betalte penge. Det var næsten for nemt til, at jeg tør tro på det.

    Godt jeg spurgte om, hvornår mine penge ville figurere på min konto igen. De har nemlig kun bankdag, som hun sagde; tirsdag og torsdag - og hun håbede da, de kunne nå det tirsdag.
    Det håber jeg sørme også!

    Jeg er ellers glad for Ikea og de gange, hvor jeg selv har pakket en vogn og afleveret ved transportskranken, har jeg altid fået mine varer som aftalt.
    Derfor havde jeg slet ingen overvejelser ved at købe online.
    De bruger et andet transportfirma end deres eget, og det er åbenbart dem, som er problemet. et burde så være Ikea, som tog ansvar for at rette problemet og anskaffe sig et ordentligt transportfirma - kan jo se på Trustpilot, at mange andre før mig, har haft problemer med leveringer.

    SvarSlet
  2. Ringede i dag torsdag, fordi jeg endnu ikke har fået nogen penge retur fra Ikea som aftalt.
    Ventetid i telefonkø: Kun 10 min, men vi blev afbrudt lige, da jeg havde opgivet mit sagsnummer. Så måtte jeg starte forfra og talte med kvinde, som godt kunne se, at jeg havde annulleret ordre om søndagen. Men hun kunne ikke se, at sagen var sat igang, så det ville hun gerne gøre.

    Da jeg spurgte om, hvornår jeg kunne vente at se mine penge, sagde hun, at de først skulle lokalisere ordren og bringe den tilbage til varehuset inden, de kunne udbetale mine penge.
    Da jeg sagde, at det ikke kunne passe, jeg skulle bøde for, at et transportfirma ikke kunne finde ud af at levere varen - og tæpperne i princippet kunne ligge hvor som helst - begyndte hun at lyde lidt irriteret og sagde, at hun kunne oprette en ny sag, så jeg kunne få mine penge med det samme, hvis jeg stod og manglede dem.

    Om jeg mangler mine penge eller ej, kommer sådan set ikke nogen ved - under alle omstændigheder har Ikea uretmæssigt stadigvæk mine penge i deres beholdning, så jeg sagde, at jeg gerne vil have mine penge nu.

    Så oprette hun en ny sag!
    Da jeg spurgte om, hvonår jeg så kunne regne med at se mine penge igen, svarede hun, at hun ikke vidste, hvilke dage, der ville blive overført penge - men der kan gå op til en uge!!!!!!!!!!
    Det vil sige at Ikea uden at rødme og uden at betale renter eller kompensation låner mine penge i 14 dage!
    Lotte er sur!

    SvarSlet
  3. Nådda! Nu sker der noget! Fik lige denne her mail i dag:

    IKEA A/S
    Mårkærvej 15
    2630 Tåstrup, Denmark
    Tel +45 25 23 34 84
    Fax +45 43 99 78 00


    27 October 2014





    To whom it may concern,

    We would like to inform you that on 27/10/2014, we have initiated transfer of the amounts specified below for the payment of related invoice(s).

    If you have further queries, please contact us via phone +45 25 23 34 84.

    Best regards,
    IKEA A/S






    Invoice date Currency Amount Invoive number
    --------------------------------------------------------------------------------
    25/10/2014 DKK 1392,00 600-3524112

    Der er så ikke kommet penge ind på min konto endnu - men sådan noget kan jo tage meget lang tid - for andre åbenbart! :(

    SvarSlet
  4. Kiggede lige forbi min netbank i dag: Der VAR kommet penge fra Ikea - endelig!
    Sagen afsluttet.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.